The 1C:Enterprise developers forum

#1
People who like this: 0 Yes / 0 No
Just came
Rating: 0
Joined: Oct 2, 2024
Company:

Türkçe Versiyon

Ne yazık ki 1C Platform kullanıyorum...

10 Kullanıcı + 1C Server + Platform lisansım var. Ne yazık ki 1C den destek alamıyorum. Herkese ulaşmaya çalışıyorum. Herkes beni birine yönlendiriyor. Yönlendirildiğim yerlerdende sonuç alamıyorum. 1C büyük bir firma ama bu konuda yetersiz kaldığını düşünüyorum. Lisansım var. Hizmet aldığım bayi kapanmış. Ben şimdi ne yapacağım? Tekrar lisans mı alacağım? Bir çok yere mail attım. Doğru cevabı kimse vermedi. Herkes bir yerlere yönlendiriyor. Ben güncellemeleri ve kurulum dosyalarını indirmek istiyorum. Windows kullanıyorduk. Şimdi Linux platformuna geçtik. Malesef destek alamıyorum. 1C kullanıcılarına sahip çıkmıyor. Bütün işlerimizi bu platforma entegre ettik. Şimdi ise pişmanlık duyuyoruz. İstediğimiz şey çok basit. Kurulum dosyalarını istiyoruz ama malesef yok. Lisansı satın aldığımız firmadan bir yetkili ile telefonda konuşuyoruz. Kendisi çok ilgili birisi. Burdan kendisine teşekkür ediyorum. Ancak o firma artık yok. Türkiye yetkilisine ulaşın diyorlar. Çözüm yok. Ben birine yönlendirilmek zorunda mıyım? Neden benim bir panelim yok? Neden bu pişmanlığı bize yaşatıyorsunuz?


English Version
Unfortunately, I use 1C Platform...

I have 10 Users + 1C Server + Platform license. Unfortunately, I cannot get support from 1C. I try to reach everyone. Everyone directs me to someone else. I cannot get results from the places I am directed to. 1C is a big company but I think it is inadequate in this regard. I have a license. The dealer I receive service from has closed. What should I do now? Will I get a license again? I sent e-mails to many places. No one gave the right answer. Everyone directs me to somewhere else. I want to download updates and installation files. We were using Windows. Now we switched to Linux platform. Unfortunately, I cannot get support. 1C does not support its users. We integrated all our work to this platform. Now we regret it. What we want is very simple. We want the installation files but unfortunately they do not exist. We are talking to an authorized person from the company we purchased the license from on the phone. He is a very interested person. I thank him here. However, that company no longer exists. They say contact the authorized person in Turkey. There is no solution. Do I have to be directed to someone? Why do I not have a panel? Why are you making us experience this regret?

 
#2
People who like this: 0 Yes / 0 No
Administrator
Rating: 27
Joined: Oct 3, 2019
Company:

Hello Erdogan!

I am very sorry about the situation and on behalf of the company I apologize to you!

I will try to help you immediately!

 
#3
People who like this: 0 Yes / 0 No
Just came
Rating: 1
Joined: Sep 19, 2016
Company: Kobi Yazılım Hizmetleri A.Ş.

Merhaba Erdoğan bey,

1C artık Türkiye'de 1Ci (1Ci International) olarak hizmet veriyor ve birçok 1Ci partneri var. Onlara danışabilirsiniz.

Bu linkten partner bulabilirsiniz.

https://www.1ci.com/find-partner/

Örnek olarak 1C Link IT

1c-link.com

Hello Mr. Erdoğan,

1C now serves as 1Ci in Turkey and has many 1Ci partners. You can request consultation from them.

For example 1C Link IT

1c-link.com

 
#4
People who like this: 0 Yes / 0 No
Administrator
Rating: 27
Joined: Oct 3, 2019
Company:

Dear Erdogan, yes, please clarify, did you contact to 1C or 1Ci?

P.S.
My question does not change the fact that I will help you!

 
#5
People who like this: 0 Yes / 0 No
Just came
Rating: 0
Joined: Oct 2, 2024
Company:

Cevaplarınız için teşekkür ediyorum. Benim danışmanlığa veya desteğe ihtiyacım yok. Platformu bütün özellikleriyle kullanıyoruz. Platform üzerinde geliştirdiğimiz çok sayıda modül var. 1C platformunu profosyenel olarak kullanan firmalardan biriyiz. Özellikle bütün servislerimizi 1C üzerinde tasarladık. Lisansı satın aldığım firma çok iyi bir firmaydı. Onlar bize çok büyük destekler verdi. Bir kişi ile halen görüşüyorum ve mükemmel bir insan. Ancak firma yok ve 1C nin bana bu konuda destek olması gerekiyor. Beni yanlış anlamayın lütfen. Ben bir güncelleme almak istediğim zaman bir çok yere mail atmak zorunda kalıyorum. Ben neden 1C sayfasını kullanamıyorum? Bayi kapanınca 1C müşterilerini siliyor mu? Unutuyor mu? www.1ci.com üzerinden destek talepleri açtım. Bana bayimize yönlenin diyor. Ulaştığım bayilerden sadece 1 tanesi destek olmaya çalıştı. Burada isim yazmak istemiyorum ama eminim yazdığım yazıları herkes okuyor. İstediğim şey çok basit. 1C resmi sayfası üzerinden güncelleştirmeleri indirebilmek istiyorum. Sizden yazılım desteği istemiyorum, platform desteği istemiyorum, size soru sormak istemiyorum, sizden özel modül istemiyorum. Biz zaten bunları kullanıyoruz. Tek istediğim şey güncellemeleri kimseyle görüşmeden indirmek istiyorum.


Thank you for your answers. I don't need consultancy or support. We use the platform with all its features. There are many modules we have developed on the platform. We are one of the companies that use the 1C platform professionally. We designed all our services on 1C in particular. The company I bought the license from was a very good company. They gave us great support. I am still in contact with one person and he is a great person. However, there is no company and 1C needs to support me in this regard. Please don't get me wrong. When I want to get an update, I have to send e-mails to many places. Why can't I use the 1C page? Does 1C delete its customers when the dealer closes? Does it forget? I opened support requests through www.1ci.com. It tells me to direct to our dealer. Only 1 of the dealers I reached tried to support. I don't want to write names here, but I'm sure everyone reads the posts I write. What I want is very simple. I want to be able to download updates from the 1C official page. I don't want software support from you, I don't want platform support, I don't want to ask you questions, I don't want special modules from you. We already use these. All I want is to download updates without talking to anyone.

 
#6
People who like this: 0 Yes / 0 No
Just came
Rating: 0
Joined: Oct 2, 2024
Company:

Aleksandr Biryukov,

Evet 1Ci iletişime geçtim. ( https://my.1ci.com/ ) Bana direk hizmet veremeyeceklerini, sadece bayilerden hizmet alabileceğimi söylediler. Bende bir kaç tanesiyle iletişime geçmeye çalıştım. Sadece bir tanesi hizmet vermeye çalıştı. Ondan da verim alamadık. Benim ihtiyacımı karşılayamadı. Buradan bayi isimlerini vermek istemiyorum. Ben sorunumun çözülmesini istiyorum. Kurulum dosyalarına veya güncelleme dosyalarına ihtiyacım olduğunda indirmek istiyorum. Buna hakkım olduğunu düşünüyorum.


Yes, I contacted 1Ci. ( https://my.1ci.com/ ) They told me that they could not provide me with direct service, that I could only get service from dealers. I tried to contact a few of them. Only one of them tried to provide service. We could not get any results from that either. It could not meet my needs. I do not want to give the dealer names here. I want my problem to be solved. I want to download the installation files or update files when I need them. I think I have the right to do so.

 
#7
People who like this: 0 Yes / 0 No
Administrator
Rating: 27
Joined: Oct 3, 2019
Company:

Dear Mr. Erdoğan,

once again, on behalf of the company, I offer my sincere apologies for the situation that has arisen!

You probably know that 1C company (and 1Ci company too) does not provide direct support to customers.

This is the company's policy, it has always been like this for several decades. I won't judge whether this is good or bad, but it is a fact.

Direct customer support is provided by 1C dealers, the so-called "partners". If you have problems with any of the partners, but you do not want to voice their name, write me an email at abir@1c.com.

I will try to resolve this issue.

Once again, I apologize for this situation and thank you for your post. User criticism always improves the company's work!

Best regards,
Aleksandr

 
Subscribe
Users browsing this topic (guests: 1, registered: 0, hidden: 0)
Be the first to know tips & tricks on business application development!

A confirmation e-mail has been sent to the e-mail address you provided .

Click the link in the e-mail to confirm and activate the subscription.